Laatste fase Stationshal Utrecht Centraal

Projectomschrijving

Op weg naar een nieuw Utrecht Centraal: de laatste bouwstap

In juli 2015 is een groot deel van de nieuwe hal van Utrecht Centraal open gegaan. Reizigers en passanten kregen er ruim 2 voetbalvelden aan ruimte bij. Looproutes en ingangen op Utrecht Centraal zijn veranderd. Dit betekent extra loopruimte én nieuwe winkels in de hal. Maar ook meer licht, gevoel van ruimte en sfeer passend bij hét spoorknooppunt van Nederland. Ook de wandelroute over het spoor, langs de stationshal, is sindsdien in gebruik: een snelle verbinding van Hoog Catharijne naar Jaarbeursplein.

In 2016 bouwen we het laatste deel van de nieuwe hal, in het hart van het station. Nog een laatste keer strippen en weer van onderaf aan opbouwen. De reiziger loopt er via een overdekte passage om- en doorheen.

Hieronder een filmpje van de opening van het nieuwe deel op 31 juli:

Werkzaamheden

Het meest recente nieuwsbericht over de bouw van het Utrecht Centraal, van 22 februari: Het dak van de hal gaat dicht.

De bouw begon in 2011. Bekijk de bouwstappen hier

Lees meer op de projectpagina van Utrecht Centraal.